19 paź 2010

Jak wykonywać rzuty wolne?

Dzisiaj chciałbym króciutko powiedzieć o tym, w jaki sposób dobrze wykonywać rzuty wolne. Nie odkryję pewnie Ameryki twierdząc, że bardzo ważna jest psychika. Jeśli podchodzisz do rzutu wolnego i wiesz, że strzelisz bramkę - to na pewno będzie Ci o wiele łatwiej to zrobić. Musisz sam się przekonać, że potrafisz to zrobić. Jeśli nie, może ktoś inny spróbuje.

A technika? Technikę wykonywania rzutów wolnych bardzo dobrze obrazuje ten film:



Jeśli ktoś nie rozumie zbyt dobrze angielskiego, w skrócie chodzi o to, żeby uderzyć wewnętrzną częścią stopy, tuż obok dużego palca, należy piłce nadać odpowiednią rotację, poprzez uderzenie w pewne (pokazane na filmie) miejsca, zrobić odpowiedni rozbieg, a także przy uderzeniu skręcić biodra.

Wiem, że to wymaga dużo ćwiczeń, ponieważ sam teraz staram się dopracować moje uderzenia. Mam nadzieję, że niedługo będę mógł wykonać własny film, na którym przedstawię jak wykonywać rzuty wolne.

4 komentarze:

  1. dzięki , super przewodnik , dzieki iemu łatwiej wykonuje wolne , zawsze nie umiałem , terajak poćwiczyłem nikt w klasie mi nie dorówna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wykonuje teraz wolne lepiej niż Ronaldo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne. Kłamstwo ! Nie da się lepiej

      Usuń
  3. Dziękuje za pomoc...

    OdpowiedzUsuń